שאלות ותשובות - לייזר וגינלי

כיצד עובד לייזר וגינלי Mona Lisa Touch ?

לייזר משמש ברפואה עשרות שנים לטיפולים רפואיים ניתוחיים וגם קוסמטיים.

לייזר בעוצמות נמוכות בנרתיק גורם לחידוש רקמת רירית הנרתיק ללא צורך בהורמונים.

קרני לייזר CO2 זעירות גורמים לאידוי שטחי מאד של תאים לא מתפקדים ברירית נרתיק ומגרים התפתחות תאים חדשים בריאים.

הלייזר הוגינלי גורם לייצור מחודש של קולגן, אלסטין וחומצה היילורונית - חומרים טבעיים של נרתיק בריא, ועל ידי כך השגת רירית נרתיק בריאה ורווית לחות תוך שיקום התפקודים האופייניים לרקמה בריאה וצעירה.

הטיפול הוכח באמצעות עשרות רבות של מחקרים בספרות המדעית ןתוצאות טיפוליות קליניות מצוינות כולל מחקרים היסטולוגיים (של ביופסיות רקמה) באדם ובמודל מהחי.

בשימוש נכון הטיפול בלייזר גורם לשינויים נקודתיים בלבד ברקמה ועל ידי כך לגירוי הרקמה להתחדשות ללא נזק סביבתי.

כיצד הטיפול מבוצע בלייזר וגינלי ?

לייזר וגינלי מבוצע באמצעות מתמר דומה לאולטרסאונד וגינלי.

הלייזר גורם לאידוי תאים שטחיים בחדירות מינימלית לנרתיק וכך לגירוי התחדשות עצמית של הרקמה ומיצוק הנרתיק.

התהליך הביולוגי של החידוש ומיצוק קורה במשך מספר חודשים, כשבדרך כלל נזקקים לשלושה עד ארבעה טיפולים בהפרשים של 1-2 חודשים לקבלת האפקט הקליני הרצוי.

כיום עם הניסיון הרב של פרופ' קריסי בטיפולי לייזר וגינלי כפועל יוצא של מחקרים מדעיים ניתן לטפל גם בדליפת שתן קלה עד בינונית במאמץ, תסמינים של שלפוחית רגיזה ובעיקר לתסמיני גיל המעבר בנרתיק כגון יובש עקצוץ תחושה לא נוחה כאבים ביחסי מין וצריבה וגם להדבקויות נרתיקיות וכאבים ביחסי מין אחרי לידה ורפיון נרתיקי.

אצל רוב הנשים עם רפיון נרתיקי או תסמיני יובש וכאב ביחסי מין התוצאות האופטימליות מושגות לאחר כ 3 טיפולים, בטיפול בהפרעות בדרכי שתן צריך לעיתים יותר טיפולים.

לכמה זמן נשמרת יעילות הטיפול ?

מחקרים הראו שהשפעה המיטיבה של הלייזר נמשכת לפחות שנה, ואחר כך מתחילה לדעוך ולפיכך לאחר תקופה זו יש צורך לחזור על הטיפול (לרוב טיפול בודד).

המחקר הארוך ביותר שבוצע הוא במעקב של 3 שנים אחר הנשים שטופלו והדגים אחרי שנה ירידה ביעילות הטיפול אם לא מבצעים כמומלץ טיפול משמר.

האם הטיפול כואב?

אפס כאבים - בטיפול במכשיר המונה ליזה !

(בנשים עם אטרופיה קשה לעיתים התנועה בנרתיק לא נעימה אך פעילות הלייזר אינה כואבת כלל)

לאחר הטיפול תיתכן תחושת עקצוץ או הפרשות מוגברות למספר ימים ואצל חלק מהנשים אף הכתמה דמית.

מתי מתחילים להרגיש את ההשפעה ?

ההשפעה על רירית הנרתיק מושגת תוך מספר שבועות.

במקרים של אטרופיה וגינלית לרוב חשים בשינוי לאחר טיפול אחד או שניים.

בדליפת שתן במאמץ ורפיון וגינלי השינוי מורגש לרוב אחרי 2-3 טיפולים.

מי אוכלוסיית הנשים שנזקקת לטיפול וגינלי ?

נשים עם אטרופיה וגינלי, יובש עקצוץ גרד, כאבים ביחסי מין או אחריהם, תחושה לא נוחה כתוצאה מחוסר הורמונלי.

נשים בגיל מעבר או אחרי כריתת שחלות עם הבעיות הנ"ל.

אחרי סרטן שד או שאסור להן/לא מעונינות לקחת הורמונים.

נשים עם דליפת שתן במאמץ, קלה עד בינונית, שלא מעונינות בניתוח, ופזיותרפיה של רצפת אגן לא עזרה או לא מעונינות בה.

נשים עם שלפוחית רגיזה שלא מגיבות לטיפול תרופתי או גרם תופעות לואי , או לא מעונינות בתרופות

נשים עם בעיות בעור הפות כגון ליכן סקלרוזוס , עקצוץ וגרד בפות ובשפתיים הקטנות.

נשים עם רפיון לדני וירידה בתחושה וההנאה ביחסי מין.